On, já a rodiče

Včera se to stalo zase. Viděl jsem ho tak jasně, jako teď vidím otce dávat si ranního panáka toho nejlevnějšího rumu. No, možná ne zas až tak jasně, přece jenom byla tma, ale vím, co jsem viděl.

Včera večer jsem slyšel opět rámus v obýváku. Zvuk dupání, odsouvání židlí a třískání nábytku se ozýval pravidelně už po několik nocí, ale rodiče nic neslyšeli. Vždy mi řekli, že když už je mi 14, měl bych se konečně přestat bát. Vypravil jsem se tedy k místnosti, kde jsem slyšel rány. Kráčel jsem temnou chodbou a snažil se získat odvahu. Rány ustaly, přál jsem si, aby to byl jen opilý otec hledající jídlo a který následně zařízl svoje dobrodružství na pohovce. Nemohl jsem se však více mýlit. Po mém odhodlání otevřít dveře tam nebyl táta, ale On. Začal jsem mu říkat On. Při mém prvním setkání s ním, jsem nevěřil, že se to doopravdy stalo, protože stál před vchodovými dveřmi a odemykal je. Viděl jsem ho skrze matné sklo uprostřed dveří. Nikdo jiný než já nebo moji rodiče by neměl mít klíče, a tak moje další zastávka poté byla v ložnici rodičů, kteří se šli podívat na toho vetřelce, ale ten už dávno odtáhnul, a já to od táty pěkně schytal, prý si nemám co vymýšlet i pár facek padlo, jelikož jsem ten den nedostal, protože byl otec přes den totálně na mol, tak se váhy denních výprasků zase vrátily do rovnováhy. Máma na to jen tupě civěla, hotová z prášků na schizofrenii.

Včera jsem se s Ním setkal po druhé, jakmile byl spatřen, promluvil překvapivě jemným hlasem. Seděl v křesle naproti televizi, nohy opřené o stůl. Zeptal se mě jen na jedinou věc: „Chceš abych zabil tvoje rodiče?“ Celý život mě moji rodiče ponižovali, otec mě každý den bil, matka o mně říkala, že jsem mimozemšťan a musí mě vrátit zpátky, jednou mě o půlnoci vzala z postele a odvedla na nejvyšší kopec v okolí a tam nechala, byly mi čtyři.  Moc často ty svoje prášky nebrala a když je brala, dělala jako bych nebyl. Ve škole, tam to bylo stejný, každý den šikana. Tak jsem odpověděl: „Ano.“ Vzápětí On vstal z křesla, v té tmě jsem mu neviděl do tváře, a šel směrem k vchodovým dveřím. Jeho pohyby byly jisté, jako by šel za světla nebo to tu dobře znal. U vchodových dveří mi věnoval poslední temný pohled, následně vyšel ven a zamkl za sebou.

Teď nevím, co mám dělat. Nechci, aby zabil moje rodiče, rozmyslel jsem si to. Co mě to sakra popadlo? Kdo to vůbec byl? Rodiče mi věřit nebudou, policie taky ne. Bylo to vůbec doopravdy?  Co když mám schizofrenii jako máma? Teď musím jít do školy.


Už bude půlnoc. Dnešní noc zůstanu vzhůru. Skrze střešní okno mi do pokoje proniká měsíční světlo. Připadá mi jako jediné světlo v mém životě. Jsem až po krk zachumlaný v peřině. Pokaždé, když se pohnu, postel zavrže. Najednou měsíční svit něco zastínilo a můj pokoj to uvrhlo do temnoty mé vlastní představivosti. Co to může být? Ozve se klepání na okno. Srdce se mi rozbuší až ho cítím v krku. Ozvou se rány, sklo se tříští. Odhodím peřinu a rozběhnu se ke dveřím, což jsem měl udělat už před pár vteřinami, něco mě zvrátí vzad a já dopadnu na zem. Poslední, co slyším, než mi střep vedený zkušenou rukou rozřízne krční tepnu je: „Měl by sis vážit svých rodičů.“

Komentář lze nastavit i jako anonymní, stačí rozkliknout tu maličkou obrácenou pyramidku po rozkliknutí Zadejte svůj komentář.

Komentáře

  1. Tak to je hustý. Tak dobrou povídku jsem dlouho nečetl.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, proč to cpeš sem. Ani nevím, kdo to je. Navíc google by asi tento typ komentářů nepovolil, kdyby ho náhodou díky svým algoritmům zhlédl, tak ho mažu + to nemá nejmenší souvislost s tímto článkem, ani blogem, ani se mnou.

      Vymazat
  3. Zajímavý a poučující příběh! Jen tak dál, pokracuj ve psaní

    OdpovědětVymazat
  4. Pekne 👏👌pokračuj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) budu psát jednu velkou povídku, ale ne na hororové téma.

      Vymazat

Okomentovat