Dívky „posedlé Slender Manem" - Chtěly zabít svoji kamarádku a stát se jeho společnicemi


Slender Man je fiktivní postava stvořena Erikem Knudsenem do soutěže na stránce Something Awful o nejlepší fotku s paranormálním tématem. Tato fikce se však pojí i s jedním otřesným případem, který se stal v roce 2014 ve Wisconsinu. Dvě dvanáctileté dívky nalákaly svoji kamarádku do lesa, kde ji 19x bodly kuchyňským nožem. A to kvůli strachu ze Slender Mana, který by jinak mohl zabít jejich rodiny. Tímto činem se mu chtěly zavděčit a stát se jeho společnicemi v sídle, kde měl přebývat, a které se mělo nacházet v Nicoletském národním lese. Proč se to stalo?



Waukesha Police Department 
Morgan Geyserová a Payton Leutnerová (oběť) byly nejlepší kamarádky. Vše se změnilo, když k nim do 6. třídy nastoupila Anissa Weierová. Vztah Payton a Morgan kvůli tomu ochabl, protože Morgan si více rozuměla s Anissou. Pojil je totiž jeden společný zájem a tím byl Slender Man. Zatímco Weierová byla ta, co se o Slender Mana zajímala způsobem, jakým se i jiné děti zajímají o jiné strašidelné bytosti, Geyserová byla ta, která byla Slender Manem naprosto posedlá a myslela si, že existuje. Jelikož k sobě kamarádky měly velmi blízko, nakonec uvěřila i Weierová. Payton jejich posedlost nesdílela a bála se toho, ale chtěla mít k holkám blíže, a tak nijak neprotestovala.


Všechny spolu trávily hodně času, pořádaly přespávačky a podobně, jenže Morgan a Anissa spolu přece jenom byly mnohem více času než s Payton, a četly si strašidelné příběhy o Slender Manovi. Morgan, která byla v tomto vztahu dominantnější, nakonec přišla s myšlenkou, že Slender Man je skutečný a může jim a jejich rodinám ublížit, proto se mu musí nějak zavděčit a to tím, že zabijí Payton, Slender Man prý konkrétně vybral ji. Anissu to děsilo, ale kamarádce věřila, sdílely společnou deziluzi, že pokud to neudělají, Slender Man zaútočí. Díky tomuto činu je měl přijmout a udělat si z nich společnice ve svém sídle.



Z jejich pohledu to byla zoufalá akce. Anissa se hodně bála, v jednom výslechu uvedla, že jí bylo Morgan řečeno, že pokud něco neudělají Slender Man ublíží jejich rodinám. Můžeme se pouze dohadovat, proč si Morganina halucinace (po činu ji byla diagnostikována schizofrenie, kterou trpěl i její otec) vybrala za cíl zrovna Payton, pravděpodobně to ani smysl nedává, prostě to byla halucinace. U jednoho výslechu řekla, že i předtím často přemýšlela o tom, že někomu ublíží, ale prý to bylo správné, protože ti lidé se k ní nechovali pěkně. Tohle však nemusí mít žádnou souvislost s tím, proč volba padla právě na Payton.

Den před vraždou dívky oslavovaly Morganiny narozeniny a společně spaly. Další den šly do parku, kde si hrály na schovávanou a při které k tomu došlo. Anissa Payton držela na zemi a Morgan k nim přišla s kuchyňským nožem, který Anisse nabídla. Anissa však byla příliš vyděšená a nechtěla svoji kamarádku pobodat, a tak si Morgan nůž nechala a Payton 19x bodla, poté odešly. Snažily se Slender Mana najít, ale nepřekvapivě ho nenašly a byly zadrženy policií. Payton se odplazila z místa činu na místo, kde ji objevil cyklista a zavolal pomoc. Naštěstí ji doktoři zachránili a nyní se Payton z činu jak fyzicky, tak psychicky vzpamatovala (ale nezapomněla) a díky němu se chce stát doktorkou.

Soud, který se rozhodl dívky soudit jako dospělé, se konal až v roce 2017. Anissa i Morgan se za své činy upřímně omluvily. Navzdory skutečnostem, že se psychický stav dívek po péči odborníků zlepšil a už v žádného Slendermana nevěřily a uvědomily si realitu, soud odsoudil Anissu za účast na vraždě 2. stupně k 25 letům v nemocnici pro duševně nemocné a Morgan dostala 40 let v nemocnici pro duševně nemocné. Soudce uvedl, že navzdory všem okolnostem je účelem soudu zabránit v recidivě (opakování) takového činu a vzhledem k tomu, že obě dívky čin plánovaly (proto byly souzeny jako dospělé, uvědomovaly si, co dělají) a Morgan mluvila o hlasu/SlenderManovi, který ji k činu nabádal (za což mohla schizofrenie, která už byla po činu léčena), se rozhodl k takovému trestu.

Rozsudek vzbudil vlnu kontroverze, jestli je správné děti v některých případech soudit jako dospělé a dát za těchto okolností tak přísné tresty. Některé hnutí usilují o snížení trestů. O případu se stále diskutuje, takže možné je všechno. Někteří lidé za tuto událost viní postavu Slender Mana, ale pravdou je, že si dívky mohly klidně vybrat jakoukoliv jinou postavu. Kromě skvělého dokumentu Pozor na Slendermana (doporučuju, tenhle článek je takové shrnutí toho dokumentu), v lednu vyjde další dokument o této události.



Za mě je to dost přehnaný trest. I když naprosto chápu, proč to soudce udělal, chtěl mít prostě jistotu, že se to nebude opakovat. V činu viděl úmysl, plánování, a to ho dost znervózňovalo, čemuž se nelze divit. Jenže je to trest, který dvěma dvanáctiletým dívkám zničil život (pokud se teda nezmění, doufejme, že ano). A já nevím, jak vy, ale já ve dvanácti taky dělal velký kraviny, sice jsem nikoho nepodobal, ale já neměl za kamaráda schizofrenika. Anissa byla nejspíš osamělá (jen moje spekulace), a ne moc silná, proto se tolik upnula na Morgan a její deziluzi. Hlavně mi přijde naprosto mimo soudit dítě jako dospělého za těchto okolností.

Co si myslíte vy? Je podle vás trest správný? 

Komentáře

  1. Já Slenďáka vídávala pár let dozadu (3-4 roky nazpět), postával ve dveřích, chodbách a tunelech... K tomu bylo i pár děsivých hlasů, a pak mě šoupli do léčebny, po které, kde mi diagnostikovali ¨lehčí¨ schízu, se Slenderman neobjevil... Dost jsem v něj věřila, i když jsem se bála, dost mě v té době bavily děsivé povídky a Slenďák byl ¨úžasný¨, a neskutečně mě fascinoval... Hlasy mě nenabádaly zabít někoho, jen sebe samu :) Vyvázla jsem však živá, zdravá, ale zájem o něj pominul (teď je mi pro srandu :P), ale o další záhady a podobné věci zájem zůstal :D Skvělý článek btw :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Dobře, že ses z toho dostala. Na tvém případu jde krásně vidět, že tohle nebyl ojedinelý případ, naštěstí v tvém případě to nedopadlo tak fatálně.

      Vymazat
    2. Jednou jsem něco viděl. Šel jsem v noci vynést odpad a na konci ulice stál. Byl to vysoký chlapík tak 2,5-3m. Byl jen strašně hubený. Byl tak o polovinu tenčí než by člověk měl být.
      Jen tam stál a koukal na mě a já na něho. Něco mi říkalo že nemám odvracet oči. Tak jsem tam takhle bez mrknutí stál asi pět minut. Říkal jsem si jestli se tohle vážně děje a co to je. Pak jsem se otočil a vyhodil odpadky do popelnice a když jsem se hned otočil už tam nebyl.
      Pokud chcete, kontaktujte mne na mém e-mailu.
      (nlg.jinada@gmail.com)

      Vymazat
  2. Je to děsivé! I moje dcera v podobném věku, zhruba 12ti let Slendermana vídala. Měla i projevy fyzického ubližování (např. modřiny), o kterém ale nevěděla,jak se stalo. I ona musela být hospitalizována,ale ani schizofrenii, ani jinak podobnou nemoc jí, naštěstí nediagnostikovali. Doposud nevíme co a proč se tak dělo. V současné době, s odstupem asi 5 let, je snad už v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad to tak i zůstane. Možná by bylo dobré pro jistotu vyhledat jiné odborníky, kteří by mohli stav vaší dcery prověřit, ale pokud už je vše v naprostém pořádku, tak to možná byla jen přechodná epizoda, jistota je však jistota.

      Vymazat
  3. Konečně jsem se dostala k přečtení tohoto článku a shodou okolností jsem včera byla na konferenci, kde jsme měli takové malé Q&A se soudkyní,mimo jiné osoby, které se pohybují v justičním systému, z Floridy. Někdo se jí ptal na jeden případ z Británie, jestli by 10-11tileté děti byly v Americe souzené jako dospělé osoby. Řekla bych, že záleží stát od státu a taky případ o případ, samozřejmě. Řekla bych, že je to v takovém případě těžké soudit u dospělých lidí, natož u dětí.

    Co se schizofrenie týče... Zajímalo by mě, jestli rodiče s tou holčičkou někam chodili i dřív, když věděli, že mají schizofrenii v rodině a ještě tak přímo. Chápu, že většinou se to projeví až během puberty, někdy později, ale i tak si myslím, že to rodiče neměli takhle "podceňovat", samozřejmě v případě, že s ní nikam nechodili.

    Tento případ je komplikovaný vzhledem k věku těch holek, když se sečte telecí rozum, schizofrenie a později nátlak na Anissu ze strany Morgan, je jasné, že z toho nevznikne nic dobrého. Věřím ale, že se případ ještě bude nějakým způsobem řešit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rodiče s ní nikam nechodili. Nejspíš se to ještě bude nějak řešit, teďka má vyjít nový dokument o celé události a případ pořád víří diskuze, čemuž se nelze divit vzhledem k výši trestu a dalším okolnostem.

      Vymazat

Okomentovat