Nejstrašidelnější místo v Česku - Opravdu v Branišovském lese straší?


Nejspíš jste o něm už slyšeli. Branišovský les, nejstrašidelnější místo v České republice, kde na vás číhají všemožné paranormální hrůzy. 
Přízraky stojící u silnice a mizící v okamžiku kdy se k nim přiblížíte, špatný pocit v lese a jeho blízkosti, červené oči pohybující se v temnotě a mnoho dalších jevů. To vše se má v okolí lesa dít. Je tomu opravdu tak?



Prvně si napišme, co to vlastně v tom lese straší?
Jedna pověst říká, že kdysi dávno v lese byla jedna osada obklopená bažinami. V těchto bažinách se kromě poutníků topili i její osadníci a jejich duše teď v lese mají strašit.
Další pověst je o stromu oběšenců, kde se na jedné větvi zjevovaly přízraky oběšených lidí. Tuto větev se rozhodl uřezat jeden muž, který poté s rukou, která řez provedla, nemohl hýbat (pokud vím, tak se při řezání používají obě ruce, alespoň já to tak dělám :D).
Také můžete zaslechnout pověst o vojácích, kteří se postříleli navzájem. Údajně proto, že se jeden z nich začal měnit na něco strašlivého nebo byli pod vlivem zlých sil.
Jedna z těch nejzáhadnějších pověstí je UFO, které údajně do lesa spadlo. Jednoho večera měla nad lesem proletět obrovská žlutá zářící koule a spadnout do jeho středu. Armáda pak měla celý les na rok uzavřít a nikoho tam nepouštět.

Pověstí o Branišovském lese je spousta a ne všechny jsou tolik zajímavé. Například jednou z dalších pověstí je ta o černém muži, který se v lese zjevuje. Pokud jsou jeho oči červené, chce vám ublížit, jestli modré, tak vás chce před něčím varovat.

Problém všech těchto pověstí však spočívá v jedné věci. Všechny se začaly objevovat až v 90. letech. Dokonce i místní překvapilo, že se o jejich lese mluví, jako o tom nejstrašidelnějším v ČR.
Pověst o o osadě se ani neopírá o žádný historicky zaznamenaný fakt, protože žádná osada v lese nebyla a ani žádné rozsáhlé bažiny. Ano, jedna bažina tam je, ale ta je pozůstatkem po těžbě a není zas tolik velká.
Když se zamyslíme nad příběhem o UFO nebo o smrti „posedlých“ vojáků, tak by měl někde existovat nějaký záznam... ne? V případě incidentu s UFO musí být někde alespoň nějaký článek. Takovou událost si přece média nemohli nechat ujít? A také to musí být ve vojenském archivu, stejně jako smrt vojáků. Nic takového se však nestalo. Dokonce nejsou ani žádní svědci, což je úplně absurdní, když měl být les na rok uzavřen.
Ani o stromu oběšenců a muži, který nemohl hýbat rukou se nikde nepíše, přitom to je událost, po které by média hned skočila. Opět se nic takového nestalo. Tak jak je to tedy s tím Branišovským lesem?

Občasné vidění „červených nebo modrých očí,“ lze vysvětlit odrazem světel od místní zvěře, které je v lese požehnaně. A sem tam viděné stíny? Upřímně, když jdete v noci do jakéhokoliv lesa, obzvlášť když v něm má údajně strašit, tak každý stín, co vidíte, vypadá děsivě. I strašidelná světla odrážející se od zvířecích očí můžete spatřit v jakémkoliv lese, takže tohle bych jako záhadu opravdu nebral. Tím se vlastně vysvětluje i pověst o černém muži.

Celou událost bych bral mnohem více vážněji, kdyby se pověsti, které o lese kolují, skutečně zakládali na něčem pravdivém. K naší smůle nebo štěstí se však tyto pověsti nezakládají na ničem pravdivém a ještě k tomu se datují pouze do 90. let, kdy začínal rozmach internetu. Pověsti se také pojí s výstavbou sídliště Máj, nacházejícího se přímo u lesa. Možná si lidé začali vymýšlet tyto historky právě kvůli novému sídlišti, aby místu dodali na tajemnosti a děsivosti.

Pro mě osobně je to jasné. Ale i tak bych se tam rád podíval a otestoval to :D Kdo ví, třeba tam jsou opravdu nějaké zvláštní síly podle kterých lidé začali vymýšlet absurdní historky.

Co si o tom myslíte vy?

Komentář lze nastavit i jako anonymní, stačí rozkliknout jen ten malý obrácený trojúhelník, po rozkliknutí "Zadejte svůj komentář." 
Byl bych rád, a měli byste mé díky, kdybyste mi tu vážně hodili  koment, aby měl blog větší dosah a já větší motivaci pro psaní :) 

Komentáře

  1. Dalsi mytus debunknuty, robis mi radost normalne!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsi mi ukradl téma na článek! :D
    Zpracoval jsi to hezky, o některých věcech jsem ani nevěděla. Vždycky jsem se tam chtěla podívat, hlavně proto, že se ráda bojím a lesy mě děsí celkově, ale je to daleko a teď vlastně ještě dál. :D Slyšela jsem, že by se tam měla nacházet dokonce i časová smyčka, to už mi ale přijde až moc přehnané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň :D ale pořád o tom můžeš napsat, zkus to pojmout jinak než já.
      Nejvíc přehnané mi přijde to UFO, protože o tom by musel být někde nějaký záznam.

      Vymazat
  3. Přečetla jsem si několik tvých článků, a řeknu ti, je špatný nápad číst si to před spaním. Jediný co mě uklidňuje, je pes, co se mnou leží v posteli😂 Články jsou velice zajímavé, a dozvěděla jsem se dost věcí co jsem nevěděla :) určitě pokračuj ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) ale tak tenhle článek je takový uklidňující :D

      Vymazat
  4. V lese sem byl i přes noc a pár záhadných věcí se odehrálo, spadla svíčka, vyplo světlo samo od sebe, divné zvuky ale vše spíš vinou větru či prostředí, jinak žádné postavy ani nic co by bránilo poklidné noci 😉 podle mě les má své tajemné kouzlo díky poveram nikoli faktum 😉

    OdpovědětVymazat
  5. zdravím 😉tak jsem si přečetla článek proc se bát toho lesa nebo nebát. ..s tim panem jak u řezal tu větev ..?a nemohl hýbat rukou. .píšete ,ze se řeže dvěma? to si nemyslím.jednou držím větev druhou řežu? 😉a ty o či? zvířata v záblesku světel v nočním lese nikdy nemají červene ani modre. ...mají je do žluta a v nočním vidění třeba kamera nebo dalekohled úplné bile☺to jsou mě poznatky osobní ☺no a akorát ty bažiny mi přišly nesmysl ..proč by se OSADa topila ??to by zavčasu zjistili a odešli ?no Já nevím nic moc důkazy. ..ale Já jsem z České Lípy a kousek od nás je Sloup v Čechách a miluju skály a lesy. ..vše porad většinou sama procházím ale o miste tam ve Sloupu jsem donedávna nic nevěděla kopec se jmenuje ORTEL a tam ty důkazy jsou fakt 100%a taky někteří co tam.šli ze zvědavosti tak jak Já se chystám zmizeli bez stopy a nebo byli patalizovani. a to jako fakt .kdyztak si do vyhledávače zadejte ceska lipa kopečeme ortel a pak už sami uvidíte ...je tam prý hodně negativní energie a duše ze středověku se zjevuji a zanechává to nasledky nejlehčí psycho narusena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. omluva za překlepy 😉jsem si jich vědoma

      Vymazat
    2. Ty červená světla nemusí pocházet jen od zvířat, ale i z aut nebo nějakých přístrojů. Většina lidí, co tam byla, tvrdí, že se tam nic neděje. Ale absence důkazů ještě není důkazem o absenci ;) :D Já osobně tomu nevěřím.
      Ano, s tou pilou jsem se trochu sekl :D Pokud by vylezl na strom, určitě by řezal jen jednou rukou. I když, pokud by si našel dobrou pozici, mohl by oběma, přece jenom oběma rukama je to lehčí a rychlejší. Mohl také použít žebřík. Stejně se to nestalo (asi :D), tak je to jedno.

      Určitě si o té České Lípě zjistím víc :) díky za doporučení.

      Vymazat
  6. No vždycky jsem měl divný pocit, když jsem dojel na poslední zastávku 3 v Českých Budějovicích a byl jsem dva metry od začátku toho lesa. Spolužačka mi vyprávěla, že jednou tam šli na dlouhou procházku v noci. Měla sebou sluchátka a ty tam bohužel nechala. Ráno ji praskaly žárovky a kočka ji neměla ráda. No pak se tam tedy vrátila ve dne a našla je pověšené na větvi. Jakmile měla sluchátka doma, vše ustálo. Sám bych se tam chtěl jít podívat.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat